חפש

רשלנות רפואת שיניים

אין אדם אשר לא התנסה בטיפול שיניים. כולם כמעט מגיעים לבדיקת שיניים תקופתית, בכדי למנוע הזנחה. ישנן לא מעט האשמות לגבי רופאי שיניים, אשר ביצעו רשלנות רפואת שיניים בגלל כמה סיבות, כמו עקירת שיניים שאינה מוצדקת, השתלת שיניים במקרים בהם ההשתלה, עלולה להיות מסוכנת לאנשים מסוימים, כגון חולי סכרת או אנשים אשר נוטלים תרופות כרוניות שמתנגדות עם ההשתלה ומחלות מסוימות שהשתלת השיניים יכולה  לגרום למטופלים לנזקים בריאותיים חמורים. כל אבחון של רופא שיניים, מחייב בהסברה של הטיפול עצמו ומדוע הרופא מבצע פעולה זו או אחרת, על פי צילום שיניים והסבר מפורט למטופל. כל מטופל, חייב לשמור מסמכים רפואיים של רופא השיניים שמוכיחים איזה טיפול בוצע ומתי, כך שבמקרה של רשלנות רפואת שיניים הוא יוכל להוכיח, כי אכן נעשתה רשלנות על פי המסמכים הללו.
 
רשלנות רפואת שיניים - מה אסור ומה מותר?
 
ישנם חוקים וכללים ברפואת השיניים, כגון עקירת שן שהיא אינה מדולקת. הרופא המטפל, חייב לתת למטופל אנטיביוטיקה נגד זיהום, על מנת שיוכל לעקור את השן שלא צריכה להיות מדולקת, היות וההרדמה, לא תורגש והדלקת יכולה להחמיר בחניכיים ולגמור להם נזק בלתי הפיך. אדם שיוכיח כי בוצעה בו עקירה, כאשר המקום היה מדולק, יוכל לתבוע את הרופא המטפל על רשלנות רפואת שיניים. שמיר על כללי האתיקה הרפואית, שימוש בחומרי הרדמה ראויים, עקירה מלאה ומהירה , כמה שניתן ללא כאב, וודאות מלאה, כי העקירה מוצדקת ואין חשש לזיהום, היא עקירה יעילה. עקירות שיניים יכולות להתבצע, לא בהכרח כאשר מוכח, כי השן  נרקבת, כי אם כאשר שן צומחת על ששן, שן עקומה ולא סימטרית וכדומה.
 
נזק פיזי או אסתטי בעקבות טיפול שיניים רשלני
 
ישנם מקרים נוספים בהם דנים על חומרת רשלנות רפואת שיניים, כגון: טיפול אסתטי שלא הצליח וגרם נזק אסתטי, טיפול כירורגי שגרם לנזק בלתי הפיך לטופלים. לאור ריבוי ההתמחויות ברפואת השיניים, קימות אפשרויות רבות של רופאים שאינם מתמחים או אינם מקפידים וכתוצאה מכך, ישנן הרבה תביעות משפטיות לגבי רשלנות רפואת שיניים. אבחון שגוי מצד הרופא המטפל, יכול להוות סיבה של רשלנות רפואית. מי שמייצג את התובעים, יהיה עורך דין, אשר תחום התמחותו הוא תביעת רשלנות רפואית שיניים.