חפש

רשלנות רפואית שיניים

טיפולי שיניים רשלניים יכולים להוביל למצבים רפואיים לא נעימים, כאשר חלקם עם נזק קל, וחלקם עם נזקים חמורים. פגיעה עצבית או פגיעה בכלי דם בעת טיפול שיניים רשלני, עשוי להוביל לפגיעה חמורה יותר אם לא ניתן לאבחן הבעיה ולטפל בה בזמן. לעתים המטופל מציג סממנים קלים כמו איבוד דם וסחרחורות, או במקרים חמורים יותר עלפון וחוסר הכרה. טיפול חירום הכולל בדיקת הולטר לב ובדיקת הולטר לחץ דם לעתים עולים על הפרק, על מנת למצוא את הדרך לייצוב מצבו הרפואי של המטופל. לעתים ניתן לתפוס את הסממנים עוד בזמן כאשר ניתן לטפל בהם, ולעתים המצבים נהיים חמורים יותר,התוצאות קשות, ואז עולה לפרק הסוגיה אל מול ערכאות משפטיות.
 
רשלנות רפואת שיניים הייתה מאז ומעולם נושא מרתק, משום שזהו אחד מענפי הרפואה הבודדים בו הרשלנות נובעת מההסדר הכספי הפרוצדורלי, ולא רק מטעות רפואית כזו או אחרת: רוצה לומר, בשל כך שטיפול שיניים, גם אם הוא פשוט וקל, עולה בממוצע יותר מאשר טיפול רפואי אחר באותה רמת פשטות, לקוחות מוצאים את עצמם כחייבים-מסחריים מול הרופאים שלהם. אם מדובר ברופאים פרטיים, הם נוטים לא אחת לסלק מטופלים באמצע טיפולים, ומציינים שהם לא לשכת הסעד. אם חוויתם סילוק כזה ממרפאת שיניים, זה מחייב שתפנו לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית: סילוק ממרפאה באמצע טיפול מהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית, גם אם מדובר במרפאה פרטית. כשיש כתר זמני, שתלים זמניים, סתימות זמניות, אחרי טיפול שורש אך לפני הכתר, וכד' והטיפול בפה שלכם לא הושלם, אתם עלולים להתקשות באכילה, הזזת הלסת והמנשך, ואף לחשוף את חלל הפה שלכם לזיהום וסיכונים נוספים. הרופא הפרטי חייב לתת לזה מענה, ומעצם אי נתינתו הוא ייתבע ברשלנות רפואית.
 
מה מחליטים שופטים על פי רוב בתביעות רשלנות רפואית עקב סילוק מטיפול בשל אי תשלום?
 
ברובן המכריע של התביעות פסקו השופטים כי הרופאים חייבים להשלים את הטיפול, ולמצוא פתרונות גבייה בעצמם, כמו הגעה להסדר חוב מול המטופל, או פנייה לרשויות המוסמכות לעסוק בחובות ברמה המשפטית (למשל הוצאה לפועל או פשיטת רגל). השופטים מאז ומתמיד ראו בבריאות האזרח כערך עליון, קל וחומר כשזה מגיע לטיפולים כה מסוכנים כמו טיפולי השיניים, אשר לאי השלמתם יש השלכות על בריאות הפה של המטופל.

אלו עוד מקרים של רשלנות רפואית שיניים ישנם בספרות המשפטית?
 
נזקים מחומרי הרדמה עקב מתן מינון גבוה, נזקים בעקירת שן, ובעיקר עקב מה שקורה אחריה: למשל אם הרופא שחרר את המטופל ללא אנטיביוטיקה (או אנטיביוטיקה ללא פניצילין לרגישים) ונוצר לו זיהום באזור פצע העקירה. ישנן תביעות על ביצוע לקוי של טיפולים, או ביצוע פעולות שלא היו צריכות להיעשות, כמו למשל עקירת שן כאשר היא בכלל לא הייתה במצב אבוד וניתן היה לשקמה עם סתימות וטיפולי שורש.
 
למידע נוסף על הגשת תביעת רשלנות רפואית שיניים – פנו לעורך דין רשלנות רפואית!